Regeneracja przekładni kierowniczej

Regeneracja przekładni kierowniczej

Nasz serwisant po otrzymaniu przekładni kierowniczej przed rozpoczęciem procesu regeneracji dokonuje badania technicznego. Określone w tym momencie jest jakie luzy posiada listwa zębata umieszczona w korpusie przekładni  oraz mierzona jest średnica listwy. Etap ten pozwala zweryfikować stopień zużycia przekładni kierowniczej przed jej otwarciem.

Następnie przekładnia kierownicza jest piaskowana w celu usunięcia starej farby oraz rdzy.

Myjka ciśnieniowo-parowa wytwarza parę o temperaturze 180 st. Celsjusza. Tak wysoka temperatura pary gwarantuje kompleksowe usunięcie wszelkich pozostałych zabrudzeń i tłuszczy z przekładni kierowniczej. W trosce o środowisko nie używamy żadnych detergentów. Cały proces mycia opiera się o parę wodną i ciśnienie

Dopiero po dokładnym wypiaskowaniu i wymyciu nasz serwisant dokonuje rozłożenia przekładni na części pierwsze. Najpierw zostaje zdemontowany napęd listwy tzw. ślimak a następnie listwa zębata. Jak widać listwa w tym przypadku jest w bardzo złym stanie. Korozja i brud są prawie wszędzie.

W celu usunięcia śladów rdzy, korozji czy występujących wżerów listwa jest poddawana procesowi szlifowania. Proces ten usuwa wszelkie nierówności i przygotowuje idealnie gładką powierzchnię. Po szlifowaniu każda listwa jest zabezpieczana antykorozyjnie w procesie chemiczno-galwanicznym.

Kiedy listwa jest szlifowana oraz galwanizowana, przygotowywana jest nowa prowadnica listwy tzw. tuleja. Materiały których używamy przekładają się na wieloletnią bez awaryjną pracę przekładni kierowniczej.

Bardzo istotną kwestią jest dobór odpowiednich uszczelniaczy. Nie tylko dobierany jest sam rozmiar ale także producent i typ simmeringa. Każdorazowo uszczelniacz dobierany jest według norm ustalonych przez producenta przekładni. Stosujemy uszczelniacze firm Auto Supplies czy Corteco.

Po wymianie zużytych części i zmontowaniu ich razem, nasz serwisant zabezpiecza przekładnie kierowniczą przed korozją nanosząc odpowiedniej grubości warstwę specjalnej farby.

Zwieńczeniem każdego procesu regeneracji jest przeprowadzenie testu sprawności części na certyfikowanym stanowisku diagnostycznym. Przeprowadzany jest test szczelności układu oraz wykrywanie luzów. Hydrauliczno-motoryczny test dokładnie odzwierciedla cały zakres pracy przekładni kierowniczej w warunkach drogowych. Przekładnia zostaje sprawdzona nie tylko jak podczas normalnej pracy ale także podczas zwiększonego obciążenia. Test ten pozwala serwisantowi na potwierdzenie pełnej poprawności działania przekładni oraz na wypisanie pisemnej gwarancji bez limitu kilometrów.

Gotową do założenia przekładnię nasz serwisant przygotowuje do wysyłki. Najpierw jest dokładnie owijana folią. Mimo iż otwory w przekładni zostały zatkane to prewencyjne owinięcie folią pozwoli na dotarcie paczki w należytym suchym stanie. Każda przekładnia przed wysyłką musi mieć odkręcone drążki kierownicze. Karton w którym ma być wysłana przekładnia powinien mieć kształt prostokąta o wymiarach zbliżonych do samej przekładni. Pamiętajmy o tym, że przekładnie należny zabezpieczyć wypełnieniem – tekturą czy gazetami – w kartonie, tak aby uniemożliwić jej jakiekolwiek ruchy podczas transportu. Po zapakowaniu przekładni, nasz serwisant umieszcza kartę gwarancyjną oraz zakleja karton.

Objawy uszkodzenia maglownicy to przede wszystkim:

Niestabilność w trakcie prowadzenia pojazdu.

Charakterystyczne stukanie podczas kręcenia kierownicą oraz przy przejeżdżaniu przez nierówności.

Luz przekładni odczuwalny na kole kierownicy (ciężko kreci się kierownicą)

Opóźniona reakcja na skręcanie.