Regeneracja koła dwumasowego

Regeneracja koła dwumasowego

Przed rozpoczęciem procesu regeneracji nasz technik sprawdza uszkodzenia koła dwumasowego. Następnie koło dwumasowe jest otwierane. W tym momencie nasz technik ocenia stan techniczny wszystkich elementów koła.Otwarte koło dwumasowe jest rozcinane przez specjalnie do tego przygotowaną maszynę.

Całość po dokładnym sprawdzeniu przez naszego serwisanta trafia do myjki ciśnieniowo-parowej która wykorzystuje parę wodną o temperaturze 180°C. Dopiero tak wysoka temperatura jest w stanie usunąć wszelkie zabrudzenia i osady. Ze względu na ochronę środowiska podczas procesu mycia nie używane są żadne detergenty tylko sama para wodna. Kiedy wszystkie elementy koła dwumasowego są wyczyszczone przychodzi czas na piaskowanie, które usuwa wszelkie ślady rdzy i korozji, starą farbę oraz zabrudzenia które nie zostały usunięte w myjce ciśnieniowo-parowej. Po piaskowaniu wszystkie elementy trafiają znów do myjki ciśnieniowo-parowej w celu usunięcia pozostałych resztek piasku. Aby cały układ działał poprawnie nie tylko koło dwumasowe musi zostać zregenerowane ale także tarcza i docisk sprzęgła. Doprowadzenie tych elementów do nowej znamionowej wartości pozwoli na spójną pracę całego układu oraz wieloletnią bez awaryjną jazdę. Tylko regeneracja wszystkich elementów może zapewnić spójność pracy całego zestawu.

Kolejnym etapem po dokładnym wymyciu i wypiaskowaniu jest wymiana części. Każda część która wymaga wymiany jest zamieniana na nową znamionową którą rekomenduje producent koła dwumasowego. Używamy wyłącznie części producentów kół dwumasowych LUK, Sachs czy ValeoPo przeprowadzeniu regeneracji i wymiany elementów całość jest składana razem i profesjonalnie nitowana aby złączyć ze sobą elementy na stałe. Używamy tylko i wyłącznie specjalnie zaprojektowanych i oryginalnych nitów. Każdy proces regeneracji kończy się tym samym. Koło dwumasowe jest sprawdzane przez naszego serwisanta poprzez dynamiczne wywarzanie. Wysoka dokładność urządzenia pozwala nam wykryć nawet najmniejsze niewyważenia. Przekłada się to na brak reklamacji.

Po wykonaniu całego procesu regeneracji, koło dwumasowe jest pakowane. Każdorazowo zabezpieczamy koło dwumasowe folią oraz dajemy odpowiednie wypełnienie w celu uniknięcia przemieszczania się koła wewnątrz kartonu. Zapakowane koło dwumasowe w karton trafia prosto w ręce firmy kurierskiej.